Khamis, 24 Disember 2009

K-ON! Double Release + How to Read K-ON! 4koma

Yeah, kita bertemu kembali lagi.

Post yang lepas saya ada cakap yang chapter manga K-ON! yang seterusnya akan keluar "tidak lama lagi", tapi apa tak lama lagi... ni dekat 3-4 minggu lebih dah kira lama la... jadi, mintak maaf banyak-banyak, sebab waktu cuti ni menyebabkan aku jadi malas pulak, hohoho. Oleh itu, mempersembahkan... DOUBLE RELEASE!!






Dan, sambil-sambil tu saya nak mengulas mengenai sesetengah pembaca yang komplen pasal manga K-ON! ni, katanya keliru la, tak tahu dari sebelah mana nak baca... ok ok. Saya mendapati manga K-ON! ni lain sikit daripada manga 4koma yang biasa. Kalau yang biasa 1 mukasurat tu ada 4 tajuk berlainan, dan satu tajuk ada 4 petak. Kalau yang 4koma stail K-ON! ni sebenarnya satu chapter tu pakai banyak petak, dan setiap satunya disusun macam 4koma.



Rajah diatas menunjukkan... oppss sori, saya bukan nak mengajar subjek Sains ok. So korang tengok diagram kat atas ni, dan macam tu lah cara membacanya, mula dari petak 1 sampai petak 8, bagi satu muka surat. Habis petak 8, muka surat seterusnya... ok?

Dan, bagi chapter yang seterusnya... entah?! Saya tak boleh janji bila saya nak siapkan, sebab cuti semester saya akan berakhir, so saya mungkin tak sempat nak translate. Ok, see you next time!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan